000000194241 Numer księgi rejestru podmiotu leczniczego nadany przez Wojewodę

10 sposobów na lepsze samopoczucie

10 sposobów na lepsze samopoczucie

admin

Złe samopoczucie odbiera nie tylko radość z przeżywania ważnych chwil w Twoim życiu, ale też zmniejsza Twoją energię życiową i utrudnia realizację celów. W dodatku może ono występować sporadycznie i krótkoterminowo, ale też stanowić większe zagrożenie i dokuczać Ci długotrwale. Poznaj 10 sposobów, dzięki którym zyskasz lepsze samopoczucie i odzyskasz radość życia.

Co może oznaczać złe samopoczucie?

Nie ma człowieka, który byłby cały czas szczęśliwy i miał bezustannie dobre samopoczucie. To niemożliwe, a jeśli ktoś twierdzi, że tak ma, to znaczy, że zapewne oszukuje siebie oraz swoje otoczenie. Najważniejsze jest jednak to, aby walczyć ze słabym samopoczuciem i nie poddawać się mu. Kiedy negatywny stan pojawia się zbyt często lub wcale nie mija, to konieczne jest już działanie. Być może problem tkwi w tym, że podświadomie potrzebujesz zmian w swoim życiu, gdyż to, co robisz, z kim żyjesz lub gdzie mieszkasz, nie przynosi Ci szczęścia, a wręcz przeciwnie jest powodem występowania złego samopoczucia. Oczywiście powodów takiego stanu może być znacznie więcej — być może to pierwsze oznaki niedoboru jakichś witamin czy depresji. Istotna staje się obserwacja oraz reagowanie, tj. dokonanie niezbędnych zmian w swoim życiu, wykonanie badań np. morfologicznych czy udanie się do psychoterapeuty. Poznaj jeszcze inne sposoby na lepsze samopoczucie, które warto stosować.

10 sposobów na lepsze samopoczucie — skuteczne triki

Pobiegaj

Sport to idealny sposób na pobudzenie endorfin, czyli hormonu szczęścia, co oznacza, że nawet szybki spacer, trucht czy też taniec oraz inny rodzaj aktywności mogą pomóc Ci w pozbyciu się negatywnych myśli. Chwila na słońcu w dodatku pozwoli Ci uzupełnić niezbędną dawkę witaminy D, co również korzystnie wpłynie na Twój nastrój czy na odporność oraz na jakość mięśni.
Spędź czas z bliskimi

Czasem rozmowa z bliską osobą, wspólne żarty, oglądanie filmów czy przytulanie sprawiają, że złe samopoczucie znika. Kontakt z drugim człowiekiem to coś, czego potrzebuje każdy, dlatego też nie izoluj się i tak zorganizuj zawsze swój czas, aby przynajmniej raz na tydzień znaleźć chwilę dla rodziny czy przyjaciół.

Adoptuj psa

Mówi się, że psy oraz koty to znakomici terapeuci, na których zawsze można liczyć. I tak właśnie jest! Jednak pamiętaj, że zwierzak domowy to spora odpowiedzialność na wiele lat, dlatego, zanim dokonasz adopcji, zastanów się, czy stać Cię na dodatkowe wydatki i czy masz czas, żeby zajmować się pupilem. Radość z zabawy z psem, głaskanie go czy chodzenie na spacery pomaga przełamywać ograniczenia i dodaje energii.

Zrób coś nowego

Być może masz dość życia według dawno ułożonego schematu i potrzebujesz odmiany. Dlatego też już teraz możesz sobie na to pozwolić. Jak? Pomyśl, o czym zawsze marzyłeś, ale nie było Cię na to stać, albo zawsze brakowało czasu i tej ostatniej decyzji. Może to właśnie ta chwila! Zrób coś szalonego, ale w granicach bezpieczeństwa.

Śmiej się!

Nie ma lepszego sposobu na poprawę humoru niż śmiech. Uśmiechaj się do siebie, do ludzi na ulicy czy do bliskich. Dla nich też to na pewno będzie wiele znaczyć i poprawi im nastrój. Poszukaj w Internecie śmiesznych filmików, kabaretów czy komedii. Niech Twój śmiech wypełnij całe mieszkanie.

Poszukaj nowych pasji

Człowiek, który nie ma hobby, nie jest szczęśliwy. To prawda, ale czasem bardzo trudne jest znalezienie własnej pasji, która jednocześnie będzie możliwa do zrealizowania, zawsze znajdzie się na nią czas, a do tego będzie w zasięgu finansowym. Najważniejsze jest zatem poszukiwanie. Próbuj nowych rzeczy, aby przekonać się, co wywołuje w Tobie pozytywne emocje.

Wypróbuj aromaterapię

Podobno zapachy, którymi się otaczamy, istotnie wpływają na nasz nastrój, a nawet na naszą efektywność. Dlatego pobaw się olejkami eterycznymi — zapal zapachową świecę, dodaj olejki do nawilżacza powietrza czy po prostu do kąpieli. Zacznij też otaczać się kwiatami, które same w sobie roztaczają przepiękne zapachy, poprawiające nastrój.

Znajdź czas na drzemkę

Czas dla siebie to nie tylko oddawanie się swojemu hobby, ale też znalezienie chwili na drzemkę. Naukowcy potwierdzają, że taki reset, trwający ok. 20 minut znakomicie pobudza do działania i poprawia humor na resztę dnia. Warto oderwać się na moment, aby za chwilę rzucić się w wir nowych wyzwań.

Znajdź czas na miłość

Chwilę z bliską osobą — partnerem czy z partnerką sprawiają, że samopoczucie szybko się poprawia. Dlatego uważaj, aby w tym szybkim tempie życia, w którym żyjemy znaleźć chwilę na to, by pobyć sam na sam z ukochanym. Romantyczne spotkania to lek na wszelkie stresory czy negatywne myśli.

Zapisz swoje myśli

Znakomitym sposobem na poprawę nastroju i nabranie większego dystansu jest zapisywanie tego, co Cię trapi, o czym myślisz, czy czego się boisz. Nie chodzi tutaj o pisanie typowego pamiętnika, a raczej pozwanie i zapisywanie własnych emocji. Dzięki temu poczujesz, że masz większą kontrolę nad daną sytuacją i będziesz mógł spojrzeć na wszystko bardziej z dystansem. Przelanie uczuć na papier daje spore ukojenie i jednocześnie wyciszenie.